FANDOM

KratkiForum
Rewolucja o kratki zaczęła się ok. 11 marca 2014 roku i trwa do dziś. Kratki stały się zamiennikami gwiazdek (***) i zastępowały przekleństwa. Jednak kratki zakrywały znacznie więcej zwykłych słów np. „czekolada”, „nagrywa”, „sukienka”, „stryjek”, teksty w stylu „432/1.000sc”, a także litery alfabetu i cyfry, np. „e”, „h”, „6” i „2”. Użytkowników denerwowała ta zmiana, bo połowa zwyczajnych rozmów była zakratkowywana. Do 16 marca 2014r. cała strona top artbooków była zapełniona protestami o „kratki”.
AnkietaKratki

Ankieta dotycząca kratek

Odbyło się także wiele strajków. Niektórzy zapraszali swoich znajomych do pokoju Moderator002, by strajkować o „kratki”.

Z czasem powstała ankieta, w której moderatorzy pytali się, jak często twój tekst zostaje zakratkowany i usunęli tymczasowo kratki. Jednak one z powrotem wróciły, nieco ulepszone.

Żeby zapobiec zakratkowaniu danego słowa, użytkownicy muszą używać odpowiednią ilość litery „x”, chociaż nie zawsze to pomaga. Do niedawna można było uniknąć blokowania słowa przez kratki, jeśli w między literami wyrazu napisało się spację niełamliwą, jednak ta opcja została usunięta. Co ciekawe, działała jedynie na polskim serwerze.

Moderatorzy w odwecie na liczne protesty użytkowników, umieścili na stronie głównej tzw. „groźbę”, która pełniła funkcję ostrzeżenia przed używaniem niecenzuralnych słów.

Wydarzenia
Zakończone Przekręt OlonioniBłąd Design StudioDzień ModeratoraDzień darmowych lookówDzień dziecka 2017Dzień łysoliHiszpańska BitwaI bitwa o IrlandięII bitwa o IrlandięI wielka awaria MSPII wielka awaria MSPNieporozumienie Polski z TurcjąPowiadomieniaWirus 25 Czerwca
Trwające Tygodnie unikatówHistoria ZmianWojna o 10-sekWalka z reklamowaniem się w Księdze gościBłąd z prezentamiSekStarPlanetAfera o zakładkę