FANDOM

Strajki o Stare MSP - protesty rozpoczęte przez stare pokolenie, ale kontynuowane przez młodsze pokolenia. Bunty te nazywane są również "Wojną o Stare MSP". Strajki te trwają odkąd MSP zmieniło wygląd strony po raz pierwszy i do tej pory odbyło się wiele akcji z nimi związanymi. Najgłośniejszy z nich miał miejsce między 27, a 28 sierpnia 2014r. Za prekursorkę tych sprzeciwów uważa się użytkowniczkę o nazwie Vanka:).

Strajkowicze chcą, aby moderacja przywróciła stary wygląd strony, a także tańszego VIPa. Wiele osób też chce powrotu Starego MSP ze względu na pogląd, że razem ze starym wyglądem powróci także pomoc wśród użytkowników.

Historia

Protesty przeciw nowym MSP rozpoczęły się już w epoce Średniego MSP. Najprawdopodobniej pierwsze przejawy protestów pojawiły w 2012r. poprzez Artbooki. W tamtym czasie ludzie uważali, że MSP za bardzo upodabnia się do Stardoll, w wyniku czego powstało Zamieszanie ze Stardoll

Początkowo sprzeciwy miały łagodną postać i były to jedynie nieliczne artbooki. Jednak dodanie diamonds i zmiana cen (i rodzai) VIPa prowokowało do buntu coraz więcej MS. Według wielu źródeł, do walki użytkowników zagrzała Vanka:), która otrzymała tysiące wsparć.

Ostatecznie doszło do jednego z największych protestów - 27 i 28 sierpnia 2014r. bardzo dużo osób zbuntowało się przeciw obecnemu MSP oraz moderatorom. Mimo ogromnego poparcia MS dla buntu, w artbookach i na forum (które było wówczas pełne tematów o strajku), znaleźli się również przeciwnicy dawnej grafiki miasta. Zwolennicy i przeciwnicy strajków zaczęli się kłócić, wyzywać, a także wyśmiewać siebie nawzajem. Wiele osób próbowało załagodzić spór, jednak nikomu się to nie udało. Następnego dnia użytkownicy się trochę uspokoili, jednak nadal pojawiały się prowokujące artbooki i tematy na forum. Niedługo potem wszyscy zapomnieli o tym sporze.

Ciekawostki

  • Bardzo dużo osób nieznających Starego MSP uczestniczyło w proteście i byli zwolennikami właśnie dawnych czasów.
  • Mimo, że było wiele awantur i zgłoszeń, moderatorzy nie napisali żadnego tematu na forum o całej tej sytuacji, tak jak to mają w zwyczaju.
  • As98101 prosił graczy na swoim dawnym blogu o zaprzestanie próśb o tańszego VIP'a. 
  • Obecnie, większość użytkowników wyśmiewa i obraża osoby, co próbują wznowić strajki na forum. 
  • Pewna użytkowniczka zagroziła, że popełni samobójstwo, jeżeli dawne MSP nie zostanie przywrócone. Inna z kolei twierdziła, że przez kolorystykę obecnej grafiki miasta MSP, można sobie popsuć oczy, przez co chciała napisać do Moderatorów Moviestarplanet.
  • Według nieoficjalnych informacji, niektórzy użytkownicy w ramach protestu usunęli swoje konta.
  • Wiele osób przedstawiło inicjatywę utworzenia dwóch serwerów MSP - jeden ze starym wyglądem, drugi, że z nowym. Najprawdopodobniej moderatorzy otrzymali listy z takimi pomysłami, które przekazali do działu produkcji.
  • W dzień moderatora miało być przywrócone stare MSP, co okazało się nieprawdą.