FANDOM

Wstęp

Robienie filmów na Moviestarplanet to jeden z najbardziej znanych rodzajów zarabiania StarCoins i Fame. W tym poradniku pokażemy, jak robić filmy, które sprawią, że twoi widzowie będą chcieli więcej.

Podstawy

Zacznijmy od podstaw. Aby stworzyć nowy film wchodzimy w Miasto filmów, następnie filmy i klikamy znak tworzenia filmów.

Kiedy klikniemy ten znak, pojawi się okno gdzie stoi nasza Moviestar. Jak jesteśmy początkującymi graczami to pojawi nam się samouczek tworzenia filmów. Przy niej pojawi się okno z 3 czynnościami:

  • Dodaj dymek z tekstem
  • Wybierz animację
  • Zmień mimikę twarzy
Okno filmow

Okno tworzenia filmów

Pod spodem znajduje się pasek z różnymi czynnościami które można wykonać tworząc film.

  • Przycisk Play
  • Taśma filmowa
  • Przycisk "Dodaj aktorów"
  • Przycisk "Dodaj rekwizyty"
  • Przycisk "Dodaj Scenę"
  • Przycisk "Zmień tło"
  • Przycisk "Dodaj muzykę"

Wyżej w prawym górnym kącie znajdują się 3 przyciski:

  • Znak zapytania "Odtwórz samouczek"
  • Znak "Zapisz film"
  • Znak "Wyłącz tworzenie filmu

Przycisk "Play"

Odtwarza nam film. Podczas jego kliknięcia odtwarza całą scenę, co 2 sekundy różowa ramka przeskakuje jedną klatkę na taśmie filmowej.

Taśma filmowa

To jest nasze serce filmu. Cała taśma dzieli się na klatki które trwają 2 sekundy. Podczas trwania tych klatek Moviestars mogą mówić, ruszać się, używać animacji. Jak chcemy przeskoczyć do następnej klatki musimy kliknąć kolejną klatkę na taśmie. W jednej scenie jest max. 30 klatek, czyli taka jedna scena z 30 klatkami trwa minutę.

Przycisk "Dodaj aktorów"

Dzięki temu przyciskowi możemy dodać nasz przyjaciół i osób (extra) do naszego filmu. Wystarczy kliknąć znak plusa aby dodać osobę. Wyżej znajduje się wyszukiwarka osób, dzięki której nie musimy pół godziny szukać danego aktora i go wstawiać. Wystarczy wpisać nick gracza i gotowe, i przycisk "Online" który jak zaznaczymy, będzie nam pokazywał tylko te osoby które są dostępne. Aktorów można przebierać w ubrania które sami posiadają. Jeszcze wyżej są zakładki "Przyjaciele" i "Dodatki" Osoby dodatki, są to moviestars z danymi strojami, które mają przydomek "extra" te MS nie posiadają swojego prawdziwego profilu. Są to MS stworzone przez Administrację. W filmach normalnego gracza mogą występować max. 6 aktorów, a w filmach VIP'a 8 aktorów.

Okno dodawania aktorów

Okno dodawania Aktorów do filmu

Przycisk "Dodaj rekwizyty"

Dzięki temu przyciskowi możemy dodać rekwizyty zakupione w sklepie jako meble do naszego pokoju. Nie ma limitu posiadania rekwizytów w filmie. Rekwizyty mogą zostać ustawione jak reżyser zechce, oraz mogą w dowolnych klatkach filmu mogą się poruszać.

Przycisk "Dodaj scenę"

Jak wykorzystamy limit klatek w jednej scenie, możemy dodać drugą scenę, możemy zrobić w takiej drugiej scenie inne tło i muzykę. W filmie może być max. 10 scen.

Przycisk "Zmień tło"

Ten przycisk sprawia, że możemy zmienić tła. Jako początkujący gracz posiadamy 5 kategorii tła i 6 tła.

  • Rooftop - Dach wieżowca podczas nocy
  • School Hallway day - Korytarz szkolny za dnia (po lewej stronie są niebieskie szafki a po prawej różowe)
  • Fairytale - Las
  • Summer Beach - Plaża
  • Front Room - Niebieski salon.
  • Nightclub - Klub nocny

Możemy także kupować tła. Z każdym nowym konkursem (czwartek) są dodawane od 1 do 2 tła. Ceny wahają się od 300 SC do 700 SC

Przycisk "Zmień muzykę"

Okno wybierania muzyki

Okno wybierania muzyki

Możemy w filmach zmieniać muzykę tym przyciskiem. Możemy nie używać muzyki w filmie, lub ją zmienić. Mamy 7 początkujących muzyk:

  • Bullet Proof - Muzyka rockowa
  • The Great Adventure - Muzyka Tematyczna
  • Like This Like That - Muzyka hip-hop`owa
  • A New American - Muzyka nostalgiczna
  • Dangerous Mission - Muzyka trzymająca w napięciu
  • Bereaved - Smutna muzyka

Jak wszystko, możemy kupić. Cena 1 ścieżki dźwiękowej to 200 sc. Jest również wiele innych rodzajów muzyki. Sklep oferuje nam olbrzymi wachlarz muzyk, tła itp.

Tworzenie filmów

Podstawy mamy za sobą. Teraz tworzenie. Dodajemy aktorów (Ja dodam Pixi Star bo nikogo innego nie mam). Przebieramy i ustawiamy na miejscu. W 1 klatce ustawiamy np. żeby nasza MS pomachała Pixi i powiedziała "Hej Pixi" Więc klikamy "Animacje" szukamy animacji "Wave" i wybieramy ją. Potem klikamy okno z dymkiem, wybieramy rodzaj (Polecam 2 rodzaj) taki dymek trwa ok. 2 klatek, a jak jest długi się przedłuża czasami do 3 klatek. Klikamy, i wpisujemy tekst. Proste? Proste.

Błędy

Wiele MS popełnia błędy, a teraz je wypiszę:

  • Nie które moviestars nie wiedzą że dymek, trwa od 2 do 3 klatek i przez to zbyt wcześnie wpisują kwestię w dymku i przez to nie mogą edytować dymka dla tej samej MS.
  • Dodawanie 2 tekstu w trakcie mówienia innej kwestii, chodzi tu o to, że jakby w Pixi Star powiedziała "Jak się .." a Zac od razu "Dobrze Pixi, dzięki." Zawsze dodawajcie jakąś odpowiedź od innej osoby kiedy pierwsza osoba skończy mówić. Jak wam się przydłuży dymek, to go usuwajcie znakiem kosza w kącie dymku z tekstem.
  • Wiele początkujących osób go popełnia. Jest to przechodzenia w jednej klatce. Chodzi o to, że gracze robią tak, że np. chcą żeby MS przeszła od samochodu do innej MS. To klikają nową klatkę i od razu przesuwają. Wygląda to, jakby MS była widmo. Dla lepszego efektu, by MS przeszła dłuższy kawałek drogi, należy dzielić drogę na pewne klatki, np. w 1 klatce - MS stoi 2 klatka - MS przechodzi 1/3 drogi, 3 klatka - 2/3 drogi, 4 klatka - całość drogi.
  • Jak się wstawia animacje, to powinno się ją ustawiać 1 klatkę wcześniej na filmie. Czyli, jak chcemy żeby nasza MS w 7 klatce pomachała innej MS powinniśmy wybrać tą animację 1 klatkę wcześniej, czyli w 6. Wiele graczy nie robi tak, a animacje ich MS w filmach wyglądają bardzo dziwnie

Podsumowanie

Robienie filmów nie jest trudne, ale wymaga cierpliwości, dokładności oraz doświadczenia. Najpierw zacznij robić proste filmy, a jak nabierzesz doświadczenia, zainwestuj w tła, muzyki, rekwizyty oraz animacje.

Wskazówki

Staraj się tworzyć kreatywne i oryginalne filmy. Nie twórz takich, które były kiedyś zrobione przez inną MovieStar.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki