FANDOM

10-sekundówki — 10-sekundowe filmy służące głównie do szybkiego zdobywania fame i sc. Innymi odmianami 10-sek są 12-sek, 14-sek, 20-sek itd. różniące się jedynie długością - ich funkcja jest nadal taka sama. Powstanie ich stało się przełomem na MSP - od tego momentu wszystko się zmieniło.

Najczęściej występuje w nich maksymalna liczba aktorów (6 dla zwykłych graczy, 8 dla VIP), którzy chodzą po scenie bez celu. Ma to zmaksymalizować zyski uzyskane z pojedynczego obejrzenia. W wypadku gdy jest mniej aktorów lub stoją oni w miejscu, nie otrzymuje się maksymalnych zysków za film. Autor 10-sek może zyskać maksymalnie 200 fame i 25sc za jedno obejrzenie. 10-sek cieszą się popularnością głównie dlatego, że przynoszą zyski także oglądającemu - za obejrzenie jakiegokolwiek filmu otrzymujemy 10sc, a wiadomo, że im krótszy, tym więcej możemy obejrzeć.

Geneza

10-sek po raz pierwszy na polskim MSP pojawiły się ok. 17 września 2011 roku, a rozpowszechniły się przy pomocy FunClub14. Przez pewien czas były zakazane, lecz gdy 10-sek zaczęły dawać moderatorom korzyści (więcej osób kupowało VIPa) zostały "zalegalizowane". Jeszcze przez długi czas po "zalegalizowaniu" moderacja utrzymywała, że nie można robić 10-sek, jednak z czasem przestała cokolwiek robić ze zgłoszeniami. 

Znacznie większy odzew był od innych graczy. Społeczność MSP podzieliła się w tamtym czasie na dwa obozy - przeciwników i zwolenników 10-sek. Ci pierwsi zawzięcie bronili "normalnych filmów" i próbowali przekonać wszystkich, że 10-sek to zło, jednak z czasem coraz mniej osób aktywnie walczyło przeciw 10-sek. 

Ostatecznie seki na dobre zagościły na MSP, jednak nie udało im się do końca wyprzeć "normalnych filmów". Prawdą jest jednak, że seki są bardziej popularne (w highscores, po odznaczeniu opcji "pokaż filmy opublikowane w ostatnim tygodniu", zajmują pierwsze kilka stron). 

Skutki

  • Spadek znaczenia zwykłych filmów (z fabułą).
  • Liczne bitwy pomiędzy zwolennikami, a przeciwnikami krótkich filmów.

Ciekawostki

  • W dzisiejszych czasach to pierwsze miejsca w Highscores i w TOP mają główne seki, a filmy z fabułą mają nie raz mało wyświetleń.
  • Na starym MSP za 10 sek można dostać blokadę.